ترفندهای یادگیری

آموزشی

الگوی رشدی فراخنای رقم

 آیا می توانید یک کودک پنج ساله را در یک کار ساده حفظ کنید؟ آیا می توانید در طول سال ها در به خاطر سپردن نام افراد جدید بهتر شوید؟ احتمالا. یا ممکن است بدتر شوید. نکته این است که حافظه ما می تواند با افزایش سن تغییر کند. علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان می دهد که نحوه رخ دادن این تغییرات ممکن است تحت تأثیر زبانی باشد که ما صحبت می کنیم! در این مقاله، ما عمیقاً به تحقیق در مورد الگوی توسعه‌ای فاصله ارقام خواهیم پرداخت.چگونه حافظه را تقویت کنیم؟

ابتدا، ما اقدامات مورد استفاده برای بررسی الگوی رشد روانشناسی بازه رقمی و تاریخچه تحقیقات حافظه کوتاه مدت را معرفی خواهیم کرد.
در مرحله بعد، به الگوی توسعه تعریف بازه رقمی نگاه خواهیم کرد.
سپس، آزمون بازه اعداد را به مدل حافظه فعال پیوند می دهیم، الگوی توسعه ای مدل فاصله رقمی حافظه کاری را معرفی می کنیم.
در ادامه، توضیح خواهیم داد که چگونه مطالعه سباستین و هرناندز-گیل (2012) به الگوی توسعه نظریه فراخنای رقم کمک کردند.
در نهایت، ما مطالعه آنها را، از جمله مسائل تعمیم پذیری سباستین و هرناندز گیل، ارزیابی خواهیم کرد.
 

الگوی رشد روانشناسی فراخنای رقمی

 
بنابراین، چگونه می توانیم حافظه کوتاه مدت را در سنین مختلف بررسی کنیم؟ این وظیفه ای است که سباستین و هرناندز-گیل (2012) در مطالعه خود در مورد بازه رقمی و توسعه حلقه واج شناختی به دنبال آن بودند. قبل از اینکه به الگوی رشدی مطالعه بازه رقمی بپردازیم، بیایید نگاهی به تاریخچه بازه رقم در روانشناسی بیندازیم.
از قرن نوزدهم از آزمون فاصله رقمی در تحقیقات حافظه استفاده می شود. اما، زمانی که مدل حافظه کاری معرفی شد، می‌توانستیم مشخص کنیم که چه جزء حافظه به طور خاص اندازه‌گیری می‌شود.
تاریخچه تحقیقات حافظه
اولین محققی که حافظه را به صورت تجربی مطالعه کرد، هرمان ابینگهاوس بود. در قرن نوزدهم، او صدها آزمایش بر روی خود انجام داد تا مکانیسم های یادگیری و فراموشی را بررسی کند. ابینگهاوس چند هجای مزخرف را که توانست به سرعت حفظ کند، ثبت کرد. محققان دیگر روش فراخنای هجای بی معنی را که به آزمون پان رقمی تبدیل شد، مشابه روشی که امروزه در تحقیقات استفاده می کنیم، تطبیق دادند.
جوزف جاکوبز (1887) یکی از اولین کسانی بود که تعداد مواردی را که حافظه کوتاه مدت می تواند با استفاده از آزمون بازه رقمی ذخیره کند، بررسی کرد.
جیکوبز به شرکت‌کنندگان توالی‌هایی از ارقام ارائه کرد که طول آن‌ها در حال افزایش بود، تا جایی که این دنباله برای شرکت‌کننده بیش از حد طولانی بود که نمی‌توان آن را به خاطر آورد.کمک به نوجوان برای استرس

طبق آزمایش‌های او، بزرگسالان می‌توانستند توالی‌هایی از 9.3 مورد را به‌طور متوسط به خاطر بیاورند.
 

 

+ نوشته شده در شنبه 7 آبان 1401ساعت 12:49 توسط مریم |